Raahen Judon kisakoneet mitalirohmuina Kuopiossa.

28.2.2011

Itä-Suomen aluemestaruuskilpailut Kuopiossa 26.2.2011.

Raahen Judon edustajat valtasivat viikonloppuna 26.2. käydyissä aluemestaruuskisoissa mitalipörssin ykköspaikan kuudella sarjavoitolla, kuudella kakkossijalla ja kahdella kolmossijalla. Seuroja kisoissa oli mukana 19 kpl väliltä Tornio-Helsinki. Vuoden takainen menestys aluemestaruukisoissa sai näin ollen jatkoa. Vuonna 2010 aluemestaruuskisat oteltiin Kajaanissa, jolloin Raahen Judo oli myös  mitalipörssin ykköspaikalla.

Raahen Judon edustajia kisatatamilla oli 14 kpl, joista osa haki kovuutta ja rutiinia oman ikäluokkansa lisäksi myös ylemmistä ikäluokista. Omaa ikäluokkaansa ylempänä otelleista erinomaisesti menestyivät Vili Oivo, Henri Kurttila ja Sonja Salonsaari. Vili Oivo otteli omassa ikäluokassaan finaaliin, josta tuloksena niukka pistetappio Hämeenlinnan judoseuran Luukas Sahalle. Ikä- sekä painoluokkaa ylempänä Vili otteli myös komeasti hopealle. Henri Kurttila väänsi Vilin tavoin omassa ikäluokassaan sekä vanhempien sarjassa ja tuloksena hienosti hopeaa ja pronssia. Sonja Salonsaari tyhjensi pöydän ja vei nimiinsä sekä oman ikäluokkansa BT-57 että ylemmän ikäluokan sarjan N-57.

E-poikien alle 30 kiloisten sarja on Raahelaisille tällä hetkellä erittäin vahva. Tuplavoittoon sarjassa ottelivat Raahen Judon Khirchla Khirchilashvili ja Lauri Kurttila. Tällä kertaa "kisakoneeseen" ei mahtunut enempää EP-30 sarjalaisia Raahesta, mutta kotitatamilla on poikia haastamassa kolme samankokoista ja nälkäistä kaveria, joilla on yhdessä hyvät avaimet laadukkaaseen harjoitteluun ja tulevaisuuden menestykseen.

Seuraava kilpailu, johon lähtee Raahen Judon edustusta on A- ja B-nuorten SM kisat 12.-13.3.2011 Tampereella. Tatamille lähtevät kamppailemaan Jasmine Aho sarjassa BT-52, Sonja Salonsaari sarjassa BT-57 sekä Jere Impola sarjassa AP-90. Tavoitteena on tuoda ainakin yksi nuorten SM-mitali Raaheen!

Itä-Suomen aluemestaruuskilpailut, tulokset, kaaviot ja tilastot.