Lokakuun kilpailut raahelaisittain

28.10.2011

Lokakuun judotuloksia Tampereelta, Keravalta ja Himangalta.

Lokakuussa Raahen Judon edustajat kävivät kisatatameilla Tampereella, Keravalla ja Himangalla. Näistä kisoista tarttui kouraan yhteensä 12 mitalia yhdeksälle eri kilpailijalle. Lokakuun ensimmäinen kilpailu oli kovatasoinen Tampereen Eden-shiai 8.lokakuuta, jossa oli mukana yhteensä yli 300 judokaa Suomesta ja Virosta. Eden-shiaissa tatamilla olivat Jere Impola alle 90-kiloisten miesten sarjassa sekä Jasmine Aho sarjoissa CT-57 ja BT-57. C-juniori ikäinen Aho sijoittui omassa ikäluokassaan hopealle kahdella otteluvoitolla ja ikäluokkaa ylempänä myös hopealle kolmella otteluvoitolla. Impola kamppaili itsensä aina sarjavoittoon asti neljällä ottelulla, joista kaksi päättyi ennen täyttä aikaa komeasti heitoilla, mukaan luettuna finaali.

Lokakuun 15. päivänä oteltiin kahdet kisat eri puolella Suomea. Keravalla käytiin Kerava-shiai ja Himangalla Sautinkari Super Cup -juniorikilpailu. Keravalla ottelijoita oli 276 yhteensä 36 eri seurasta. Raahesta tatamilla olivat Jere Impola M+81, Jasmine Aho CT-57 ja BT-57 sekä Vili Oivo CP-42. Impola hävisi ensimmäisen ottelunsa lopulta sarjassa kakkoseksi asti otelleelle Espoon Särkilahdelle, mutta keräilyerissä Impolan "kone" lämpeni ja hän paukutti kolme voittoa, joista kaksi ennen täyttä aikaa ja se riitti hienosti sarjan pronssimitaliin. Aho jatkoi siitä, mihin jäi Tampereella edellisenä viikonloppuna ja otteli taas sekä omassa ikäluokassaan että ikäluokkaa ylempänä. Sarjassa CT-57 Aho heitteli vastuksensa tonttiin reilusti ennen täyttä aikaa ja kahdella voitolla irtosi sarjavoitto. Sarjassa BT-57 Aho voitti niinikään kaksi ottelua ja se riitti sarjan hopeatilaan. Oivon päivä alkoi tappiolla sarjan tulevalle pronssimitalistille, mutta keräilyiden ensimmäisessä ottelussa kaatui komeasti Helsingin Chikaran Hiilamo. Seuraavassa ottelussa tuli kuitenkin päivän toinen tappio ja Oivon sijoitukseksi jäi 7.

Samaan aikaan Kerava-shiain kanssa Himangalla kamppailivat Raahen Judon juniorikilpailijat. Pienten sarjassa saaliina kolmoisvoitto Raaheen järjestyksessä 1. Khirchilashvili Khirchla, 2. Kurttila Lauri ja 3. Tuomikoski Antti. Sarjaa täydensi vielä Sarpola Karim 5. sijallaan. Keskisarjasta hopeaa toi Raaheen Kurttila Henri ja pronssia Oivo Veeti.

Keravalla oteltiin vielä sunnuntaina 16.10. B- ja A-nuorten ranking-kisa Samurai-cup 4. Impola ja Aho kamppailivat nimiinsä kumpikin yhden otteluvoiton. Loppusijoitukset Impola 4. ja Aho 7. Oivo jäi sunnuntaina ilman otteluvoittoja.

Seuraavat kilpailut, joihin Raahen Judosta lähtee ottelijoita, järjestetään Iisalmessa 12.11.2011 Genelec-turnauksen merkeissä. Ennen sitä käydään kuitenkin kotisalikisat Raahelassa torstaina 3.11. klo. 17.00 alkaen ja 5.11. lauantaina vieraillaan Oulun Judokerhon salilla ottamassa kahdet tehokkaat otteluharjoitukset Iisalmen kisaa valmistellen.

Tulokset Kerava-shiai ja Samurai-cup 4

Tulokset Sautinkari Super Cup 3, Himanka